måndag 10 maj 2010

Från måndag till måndag ...

Jag har svårt att hålla igång allt, trots att jag är kvinna. Den här bloggen t. ex. sköter jag inte, jag vet! Nu sitter jag lite halvvissen och funderar på vad jag gjort senaste vecka … egentligen.

BoU-presidium och kommunstyrelse efter att vi bjudit på äpplen och Allianspolitik vid tåget mellan 06 – 08! Måndagen avslutades med en diskussion angående budget 2011.

Bara budget på tisdagen, men alla papper gjordes i ordning till deklarationen … Dessutom är håret klippt, vi har haft en diskussion angående Frejaskolan och en presskonferens angående omfördelningar i budget 2011. Fast vi tar ramarna i juni.

Alla mina plantor har behövt mycket omvårdnad och värme på nätterna, men de ser rätt OK ut fortfarande. De bruna murgrönabladen är borttagna, med hjälp av stege och sekatör. Grusgården är skyfflad och jag har infört mördarsnigel-koll-rundor. Vi såg några sniglar förra året, så nu håller vi extra koll.

Centerkvinnornas lördagsutflykt till tjejerna på Väg223, med paraply men utan handskar … fy vad vi frös! De med bra väderkoll hade vantar! Tänker ta mej tid och åka igen, när värmen kommit.

Har i dag skrivit på dagordningen till Barn- och utbildningsnämnden, handlingarna går strax! Två möten kvar i veckan, dels ett uppföljningsmöte efter Centerkvinnornas Förbundsstämma i Lund och ett Alliansmöte … sen tar jag helg!

Men läs gärna centerpolitik och lite prat, på: www.sn.se/valbloggar/gnestac

Inga kommentarer: