torsdag 15 augusti 2013

Vem ska sätta ner foten och säga ifrån, så att det blir en ändring ...?


Trafikfaran vid skolan: Föräldrarna

Hittade i Expressen en artikel, skriven av Jon Wahlqvist. … som jag hade kunnat skriva själv. BRA att det återigen uppmärksammas hur trafiksituationen ser ut vi våra skolor, så också vid Frejaskolan i Gnesta.

Jag har försökt, det ska Gudarna veta, men mött på motstånd eller svar ”att man först ska utreda”, eller vad man kallar det. Men sen händer ingenting.
Jag har motionerat, det har funnits medborgarförslag och jag hat haft många påhejare under åren. MEN JAG HAR MÖTT ALLDELES FÖR MÅNGA STOPPKLOSSAR!

Som ni kan läsa i artikeln är det försäkringsbolaget if som har fått svar från landets rektorer på en enkät. Rektorerna tycker att trafikproblemen är stora, det största problemet är föräldrarna …

NU måste det ske en ändring ... STOPPA BILTRAFIK ... vid skolorna!!! Hallå  Trafikverket ... sätt upp en skylt om förbud att stanna utanför alla landets skolor, när nu inget annat hjälper!!! 
Vi får se vilka kommuner som vågar ansöka hos Trafikverket om att få sätta upp skyltar. Och därmed som en bonus ger eleverna mer frisk luft och bättre kondition!!!

Inga kommentarer: