tisdag 12 augusti 2014

Ja, hur fyller man en dag ...

Solen skiner fast det är tidig morgon, sätter mej och jobbar vidare med materialet inför valet. Flygblad, affischer ska tillverkas och sättas upp. Den 15 augusti får valaffischer sättas upp, enligt en överenskommelse i Södermanland. Partier har satt upp för tidigt och får plocka ner!

I dag har vi fått regler inför valet, gruppledarna och även jag personligen (kanske på förekommen anledning). Bra om jag kan reglerna, Hm! Det är inte alltid sunt förnuft som gäller.
Mail och telefonsamtal kommer och går … om vårt kära gamla Vattentorn, där vi ska ha styrelsemöte. Mailar kommunen för att reda ut inför mötet.

Plockar gurkor som läggs i socker och ättika, skrapar potatis. Bra med fryst mat till, det gäller att ha ett lager en del dagar. Är hemma eftersom Landstingskampanjplanen fick ändrad tid.

”Ja, hur ska jag ha det affischerna, hur stora ska de vara”. Mäter och funderar! Ska jag ha mer text? Mailar och frågar om hjälp att få dit fyra ord till. Men nu måste jag gå ut och vattna alla mina tomatplantor och kolla bönorna.
Så plocka ihop inför styrelsemötet i Centerpartiet i kväll. Vi har en plan, som vi ska förverkliga tillsammans!

Hoppas att ni alla njuter av solen och sparar energi, för det finns väl regndagar fortfarande. Fast knappt att man tror det!

Inga kommentarer: