onsdag 3 februari 2021

Solen har hittat ett litet hål ...

 ... i en annars helmulen morgon. Minus 7 grader, stearinljusen är tända och det sprakar i pannan. Snöröjare tänker åka en sväng innan vi åker på utflykt. Eftersom jag kan vara smittad är jag kvar i min karantän t.o.m. torsdag, har inga symtom så bilutflykt går ju. 

Frön är sådda, några tomtar har fortfarande inte lyckats ta sig upp för trappen och köksgardinerna blir kvar ett tag. Och så har jag återigen en plan på att ”gå igenom husets alla garderober, skåp och lådor” under det här året. Så har mitt nyårslöfte varit i många år 😘, men inte blivit verkställt.

Nu inser vi ju alla att vi får hålla oss hemma ett bra tag till, jag kan få vaxin i mars - april om allt går vägen. Men det ger ju ingen garanti för att man inte kan bli smittad! Så jag hinner nog plocka mej igenom alla utrymmen, så att jag vet vad som finns. 

Inga kommentarer: