onsdag 15 december 2010

DE E DRAG I GNESTA


Alla kommuner jobbar med sitt förhållningssätt. Hur anställda och politiker ska vara mot varandra, mot alla kommuninvånare.

I Gnesta har vi DRAG. Delaktighet, Respekt och Ansvar i Gnesta!

Förra veckan lyssnade vi på Janne Gunnarsson, som gav oss exempel på hur vi skulle Välkomna alla i vår omgivning! Låter det kryptiskt? … fast ni som någon gång lyssnat på Janne förstår precis …!

”Jag ger människor en bättre dag” sa busschauffören! Han som inte alltid åker samma väg från flygplatsen i Umeå … ”om någon av passagerarna ska till sjukhuset, åker han dit först … ”de andra kan vänta de är ju friska!”

Ja, hur är vi … välkomnar vi andra människor, välkomnar vi förändringar och vilken färg har våra dagar? Är de bruna eller är de turkosa? När jag kom hem tittade jag i garderoben. Hm, jag har väldigt svart … men jag har en turkos tröja och en turkos halsduk! Jag ska använda dem mera!

DRAG i Gnesta har vi haft länge! På bilden Gnesta- Kalles mugg …

Inga kommentarer: