onsdag 6 juli 2011

Sommar utan spikad agenda ...

Man kan ta det med ro, luta sig tillbaka … för inga måsten finns! Det borde vara så, men utan fungerande dator (skriver nu på min urgamla fasta dator, som stänger av sig när den inte vill!) måste man bli lösningsinriktad och hålla tummarna … så att fakturorna blir betalda och mailsvaren kommer fram.

Om någon av er undrar varför jag inte mailat er beror det på att jag inte har er adress! Den finns i den ”den trasiga” som är under räddning. Vet inte hur det går ännu med datorn … men tro inte att jag varit sysslolös …

Jordgubbar i mängd är plockade, ogräs i rabatterna är försvunnet och så har vi vattnat både blommor och grönsaker. Härligt när man kan skörda i den egna trädgården och snart kan man plocka blåbär också.

I går hade vi familjeutflyckt till NASA-utställningen på Tekniska Museet. Helt fantastiskt … en påminnelse för oss som var med och såg Månlandningen den 20 juli 1969 och en möjlighet för er som inte var födda då att få del av vår upplevelse.

Åk och titta … här är länken till Tekniska museet …

Hoppas att min nya dator kommer hem i dag, med alla mina mailadresser … sen ska jag bara installera … det nya modemet, skrivaren, bokföringsprogrammet, telefonen … hörs!

Inga kommentarer: