torsdag 21 februari 2008

Gnesta på kartan ... kanske på globen, Jordgloben!

Nästa vecka kommer Stieg Larssons rollfigurer till Gnesta. Michael Nyqvist och Noomi Rapace spelar huvudrollerna. En brist hos mej är att jag gör saker lite felvänt. Öppnar påsar och mindre kartonger nästan alltid i botten och antagligen därför har jag läste den tredje boken ”Luftslottet som sprängdes”, men inte de andra två … så jag vet inte ännu varför de ska filma i Gnesta och inte vad Lisbet Sallander kommer att ha för sig. Gnesta är Hedestad.
Någon kallade inspelningen i Gnesta för ”Hallaballo i byhåla”, Hm, jag funderar på det, kanske är det en fin liten byhåla. Jag skall läsa boken!

Att de kommer nästa vecka är för att det skall ”vara nästan vinter” sa någon. Grått och trist är det i alla fall runt järnvägsstationen och vårt gamla finns stadshotell, så vi behöver lite Hallaballo!

Inga kommentarer: