onsdag 8 augusti 2012

Nu är det ösregn ...!

Sista veckan utan sammanträden och jag vill inte ha regn!!! Just nu öser det ner. Fast nu jobbar jag inne i maskinhallen, skrapar och målar fönster. Det är kul …! Och fint kommer det att bli när maskinhallen är brun och fönstren vita. Får väl dansa lite soldans. För fint väder behövs om vi ska hinna med både tak och väggar …
Fast jag slipper vattna och det växer så det knakar … jag har inte några tider att passa, plockar in från grönsakslandet, får härliga måltider och däremellan målningsjobb i egen takt … … låter som semester?
Nu går åskan också, kontakt ur! … så jag får väl fortsätta att läsa boken ”Jorden de ärvde” … åskan har tystnat … men regnet fortsätter att ösa ner!
Kräftpremiär i dag, ska äta på lördag J Ja ... som ni förstått har det inte funnits några kommunala handlingar i brevlådan på sista tiden, vi har inga kommunsammanträden nästa vecka heller … så ni får veta så småningom vad jag ska hitta på nästa fulltecknade vecka …

I år har enkla tomater, men i flera färger



Inga kommentarer: