måndag 8 februari 2016

Chill är vår fritidsgård!

Jag kan faktiskt säga "att jag har varit med på Chills hela resa". Minns inte exakt, men det är drygt 15 år sen ... vi klev in i Televerkats urflyttade lokaler där bakom Humbles. Ett hus med väldigt tjocka väggar mitt i Gnestas centrum.
Huset ser utifrån ut ungefär som då, men med ett föränderligt inre. Har haft många olika skepnader och verksamhetsinnehåll. Det har utvecklats positivt ... eller kanske man kan säga två steg framåt och ett steg tillbaka emellanåt. Stagnation, långsam utveckling och emellanåt kritik mot verksamheten.

I lördagens Södermanlands Nyheter fanns två rubriker ...

"Fritidsgården får inte den uppmärksamhet den förtjänar"

Stort intresse från politikerna i Gnesta

Två artiklar, så intressant att läsa när man dessutom redan är en intresserad vice ordförande i Barn- och utbildningsnämnden med förkunskap. Man kan tro att de två artiklarna motsäger varandra, men så är det inte. Utan jag läser hela uppslaget i tidningen med stigande förvåning och jag blir upprörd över bristen på ansvarstagande från vuxenvärlden gentemot ungdomarna på Chill!

Inga kommentarer: