tisdag 17 januari 2017

Jag måste bara berätta!

I går flyttade jag en bokhylla. Pärmar ur, in på matsalsbordet. Så småningom hylla in i matsalen och alla pärmar tillbaka i rätt ordning. Det betyder att alla pärmar som inte fanns etikett på "fick lov att läsas igenom". Ja, ni börjar säkert förstå att det blev inget snabbjobb!
I dag har jag tömt en väggfast bokhylla och av dess innehåll gjort en liten trave, jämte bokhyllan! Ännu så länge ligger den snyggt :-) Men så hittade jag tre kilo handlingar och klipp från 2006, nerstoppat i fyra internkuvert. Ja, några av er minns ... förskolan Äppelbo!
Jag påminns direkt om vem som sa vad, om vem och hur fel jag hade enligt några. Oppositionen hade synpunkter, men även en hel del Björnlundabor var kritiska.

Frågan var: Skulle vi bygga om och bygga till eller bygga nytt. Och om vi nu skulle bygga nytt, skulle det då ske i Doktorsparken för att sen riva Doktorsvillan (Äppelbo) efter att den hade byggts om för dyra pengar. För om man byggde ut en avdelning till tre avdelningar, fick vi lov att utöka köket!!!

Det är faktiskt intressant att återuppleva processen, som till slut blev en ny förskola jämte skolan. Ängen, ett passande namn! Jag känner mej nöjd med beslutet ja fick klubba.

Lite utav "Här har du ditt liv" de senaste tjugofem åren, blir det att sortera bort alla pärmar!

Den här gynnaren hördes lång väg när han fixade lunchen i söndags.

Inga kommentarer: