tisdag 10 januari 2017

Och hur blir det här året tro?

Just nu gott om tid till promenader och möjlighet att fundera, göra en plan och skriva listor såklart. Än så länge glest mellan möten, men måste funderande på färgnyanser och tapeter. Djärv eller mesig variant? Och så ska garderob, bokhylla, skrivbord, bord och stol hitta nya platser innan reparb kan påbörjas! Omväxlande liv!

Och ALLA dessa pärmar som måste flyttas, med papper som jag trott att jag skulle behöva sen. Sorterade en pärm i morse "Har gjort" stod det på ryggen. Och det blir nästan som TV-programmet Här är ditt liv! Pärmens innehåll förflyttade mej runt i kommunen, i Sörmland och även utomlands.
Och jag hittade siffran jag letat efter 1/7 av vår kommun är vatten, vilket jag bland annat sa i mitt tal när jag invigningstalade och startade en Orienteringstävling. Kommunalrådet var sjuk, så vice blev tvungen ... oj, vad jag var nervös.
Några minns ... jag hade två dagar på mej att förbereda talet ... Hela kommunhuset hjälpte till med idéer. Många var användbara, men jag skippade förslaget att jag skulle vara klädd som orienterarna. Minns den svarta dräkten med lång kavaj och VÄRMEN ...

Gnesta kommun bjöd på härlig terräng, vackert väder med strålande sol i tre dagar och det ända som hakade upp sig var Räddningstjänstens transporter av vatten ... massor av vatten, som hälldes i och över orienterarna hela tiden ... blev lite kö emellanåt, men alla var på gott humör!

Inga kommentarer: