Det lät helt orimligt så jag sände frågan vidare.
Nu har jag fått svar
från ordförande i Barn- och utbildningsnämnden: ”Den taxa som gäller nu för föräldralediga/arbetssökande som
vill ha 20 timmar är den taxa som idag finns på 15timmar. Inga taxor är
förändrade. Det är tiden som har utökats från 15 till 20 timmar.”