lördag 1 mars 2008

Datanatta!

Visst har datorn varit seg ett tag, men inte trodde jag att den skulle lämna mej i sticket. Fem dagar … utan kontakt med världen! Jag ringde efter doktorn, han kom en fredagseftermiddag och gjorde en första besiktning. Såklart inget enkelt! Så jag fick ställa mej i kön. Den var kortare än på Vårdcentralen.

Nu har jag en ny hårddisk, men har fått tillsägelse att rensa … man kan inte spara på allt! Kan man inte? Är du en sparare? … det är jag! Hur ska jag annars kunna ”veta allt”?
Många dokument har jag, men rensar bort en del e-post ibland … men e-post fanns kvar häromåret när jag blev synad!!!

Jaa, vi var många som funderade på vad som är privat och vad som ska lämnas ut, när någon begär det. Om det inte skett någon datorkrasch eller man har något att dölja, skickar man allt. Det blev ett par hundra! Men inget tack!

Nu har jag haft tillgång några dagar igen och kommit i fatt! Och så här efteråt känns det som jag överdrev en hel del när det pågick. Jag är ju faktiskt född när det varken fanns TV, dator eller mobiltelefon.

Hur i hela friden klarade vi oss?

Inga kommentarer: