lördag 1 mars 2008

Hedestad nästa ...

Så kom han då!
Michael Nyqvist … som journalisten Mikael Blomkvist … med tåget till Hedestad. Det är snö på Hedestadskurirens tak och snön yr när tåget kommer. Räddningstjänsten spolade bort ”snön” framåt kvällen. … jag får vänta tills filmen blir klar innan jag vet vad som egentligen tilldrog sig, jag kan ju inte ens hitta på eftersom jag ännu inte läst boken. Kön på biblioteket är lång! Jag ska fixa in böckerna i min mp3-spelare i stället.
Vi politiker och tjänstemännen satt i kommunhuset och var ”På väg mot en ny vision” hela dagen, MEN vi bjöd hela filmteamet på lunch i Gästgivaregården, en härlig lunch som vi alla uppskattade.

… tänkvärt …
”Visioner utan åtgärder är bara drömmar.
Åtgärder utan visioner är bara tidsfördriv.
Visioner i kombination med åtgärder kan förändra världen”.

… sen fortsatte vi med ”visioner och åtgärder” tills de blev alltför vidlyftiga framåt fyra på fredagseftermiddagen. Då gick vi hem och firade helg!

Inga kommentarer: