onsdag 25 juni 2008

Någon ser och hör oss!

Känner mej inte särskilt påläst när det gäller FRA … har haft så mycket annat att läsa så jag har prioriterat bort FRA, men känner nu mej tvungen att ta ställning. Läser om allt från axelryckningar till att fällan har slagit igen. Hur kan det vara möjligt att samma sak kan tolkas så olika? Som jag tidigare sagt är jag en försiktig person … skriver på mailen och säger i telefon inget som inte tål allas öron. Det är faktiskt inte nödvändigt att häva ur sig saker, luras och ljuga, utan endast säga saker som man kan stå för. Antagligen är jag en så himla vanlig person så jag kommer inte att sticka ut i ett register, därför har jag så svårt att se farligheterna. Men jag lovar att läsa allt jag hittar!

Ser att Centerpartister i dag startat ”Centerupproret”, för att kräva ett extra riksting för att häva signalspaningslagen. Kanske blir det så och då kommer jag att tvingas att ta ställning.

Tills jag har fått bättre insikt sällar jag mej till blogg-uttalandet … som Södermanlands Nyheters före detta ledarskribent Sanna Rayman har hittat ”på Öland” … ”Alla begriper ju att FRA eller nån annan bevakar medborgarna, men att stifta en lag om att det är tillåtet är ju ändå ganska dumt. Låt skumraskeriet pågå i det fördolda, för det sker med eller utan lagstiftning. Vad som nu lagstiftats om har ju för övrigt redan pågått i flera år. Alla vet att åsiktsregistrering är förbjudet, men det är klart att åsikter registreras, hur skall man annars kunna hålla reda på de farliga dumskallarna? IB har säkert en efterföljare, det kan vi utgå ifrån.”

Inga kommentarer: