onsdag 21 april 2010

Behandlades olika ...


Visst vet jag att jag fanns med på landstingslistan till förra valet, men långt ner! Så för ett tag sen fick jag veta att jag var 3:e ersättare. Och i går var det dags att tjänstgöra, som ordinarie ledamot.

Då får man ställa en fråga, så jag passade på att fråga landstingsstyrelsens ordförande Jörgen Danielsson, när landstinget tänkte påbörja ombyggnationen av Liljedalshemmet. Landstinget äger och kommunen hyr till äldreboende.

Fyra frågor hade kommit in … de två första ställdes av en man till en man. De pratade först färdigt om fråga 1, sen pratade de om fråga två. De stod kvar hela tiden eftersom frågande och svarande var samma. Såklart jag iakttog ”hur man skulle bära sig åt!”

Fråga tre var min: När kommer renoveringen av Liljedalshemmet i Gnesta att starta?
Jag inledde och fick svar, dialogen fortsatte … men sen började ordf. knacka i micken och han meddelade att ”min tid var ute”!!!

Man fick ställa frågan + 1 replik, sa ordförande!

Damen som ställde den 4:e frågan till en herre … fick ställa frågan, fick en replik … fick svar och meddelades att nu var frågestunden slut!!! … väldigt snopet!

Jag missade att ta tid, OM jag är med i landsfullmäktige någon mer gång … ska jag kolla manlig och kvinnlig tid!

Inga kommentarer: