söndag 11 april 2010

Fyraårsjubel!

Nu har jag skrivit mina tankar på nätet i 4 år, först på Centerpartiets hemsida och sen blogg. Hittade av en händelse mitt allra första inlägg …


Tisdagen den 11 april 2006
"Här ska ny förskola byggas". Jag ser rubriken i tidningen, medan jag dricker morgonkaffet. Sen ser jag kartan DEN ÄR FEL! sen ser jag bilden och så småningom läser jag även texten.

Jag börjar med att leta reda på "vad jag sagt", det var ok, men någon måste undra över att jag tycker att det är bra med en förskola vid en industriväg. Förskolan ska inte ligga där! Var exakt den skall ligga är inte beslutat, men den skall absolut inte ligga vid en trafikerad väg.

När jag lungnat ner mej ser jag att det är en fin dag. Solen skiner och penséer och påskliljor väntar på att bli planterade, men den lilla vita bellisen behåller jag på köksbordet tillsammans med de lila påsktupparna.

Påskstädningen pockar på att bli utförd och fler påsktuppar gal i kartongen ... medan jag lyssnar på spänningen i det Italienska valet. Jag hoppas att det blir ett så klart resultat så att det inte blir som i USA, att vi får vänta länge innan vi vet.

När det sen är klart tror hälften av de som röstat, att någon fuskat!

Inga kommentarer: