söndag 30 januari 2011

"Julen varar intill påska ...

… men det är inte sant, men det är inte sant” så nu håller jag på att ta ner julgardinerna. Det är inga tomtegardiner, men de är röda och gröna! Det är spännande med helger och årstider och att då förändra sin närmaste omgivning.

Just nu har jag köksbordslöpare med rött inslag, fyra tomtar och en bukett lila tulpaner. Ja det var nog de härligt frasiga tulpanerna som fick mej att inse att jag borde lägga ner julen i sina kartonger igen. Men sista amaryllisen har inte blommat ut! Och så har jag svårt att skiljas från mina tomtar … särskilt svårt är det att lägga ner de för året köpta fem tomtarna!

I natt har adventsgranen varit släkt, men det ser trist ut nu på morgonen när jag tittar ut, kanske jag ska tända den igen? Och tomten på trappen står på tork i tvättstugan!

Jag tänder några ljus, tar en kopp kaffe … funderar över veckan som gått. Kommunövergripande mål utan att först diskuterat Vision och strategier, vi får se hur det blir i mars när de ska upp på KS. Sen två dagar med nämnden, den första diskuterades kvalitetsredovisningar tillsammans med förskolechefer och rektorer.

Och i torsdags hade vi årsmöte i Centerkvinnoavdelningen. Med efterföljande kaffe tillsammans med Centerpartiavdelningen, precis som vanligt i Gästgivaregården. Alltid lika roligt att träffas och planera för det kommande året.

Nu är himlen ljusblå med några svagt orange strimmor, solen är på väg upp. Snart ska jag stryka de rutiga köksgardinerna och lägga ner tomtarna från köksbordet i kartongen, kanske!

Ha en bra söndag!

Inga kommentarer: