fredag 18 februari 2011

Inte är det lugnare ...

När vi i Alliansen i höstas förlorade valet och den här mandatperioden är i opposition, sa många att ”nu blir det lugnare för dej!” Några korta ögonblick trodde jag själv att det skulle bli så! Nu vet jag bättre …

Jag har inte huvudansvaret för den verksamhet jag har varit ordförande för de senaste dryga fem åren, men jag har ansvar för att det som varit bra inte demonteras. Jaa, jag känner mej som om jag hela tiden måste försvara och förklara. Kanske är det fel, men jag tycker att man ska vara försiktiga med orden … och framför allt vara påläst!

Men … jag läser inte handlingar jämt … senaste veckan har jag träffat mitt ”Spara och Slösa”-gäng och beslutat om nya aktieköp. Tillsammans beställt frön, bl.a. sex sorters tomatfrö och gulbetor, ni har väl provat de gula rödbetorna? Blunda och ät med smör till, smakar ”bättre” än de röda … tycker jag!

Varit på Elektron och sett Åsa-Nisses senaste bravader, besökt Antikmässan och varit på ett välbesökt Framtidsmöte i Gnesta kommun. Massor med nya idéer kom från de kommuninvånare som var i Dansutskolans matsal i går kväll … kanske en del orealistiska, men vi får se vad den nuvarande majoriteten gör med förslagen!

Nu har jag tänt ljus och tänker ta helg …

På måndag har vi Barn- och utbildningsnämnd, då vill SVMP ta bort Vårdnadsbidraget … så då drar det igång igen!

Inga kommentarer: