onsdag 13 maj 2015

En sväng neråt landet, läsande handlingar



Så sällan vi åker den här vägen hem, genom det pittoreska Gränna men så blev det den här gången.
Vädret var inte det bästa i söndags, men min kära dator blev så glad när jag var hemma igen att den funger nu igen.

Och strax efter polkagrisarna den här bilden, Brahehus nerifrån.

Visst kan man fantisera om vilka som en gång bodde i det som i dag är en ruin. Skönt att göra en avstickare från den stora vägen med alla söndagshemvändare.

Hemma väntade katter och tomatplantorna.På måndagen kommunstyrelse och sen tisdagen, som blev en överraskningsdag. Intervjuer, hem på lunch, till kommunhuset för CEMR-möte för att sen studera Landstingets verksamhet. Den senare fungerade alldeles utmärkt, båda två.

I dag har jag mest gjort som tjuren Ferdinand, suttit och luktat på blommor, eller snarare tittat på alla blommande träd, skrivit, lagt in på hemsidan ... ja, väldigt lugnt har jag tagit ... ... kanske jag kommer i fatt!

Snart middag, men utan ostkaka eftersom där var det bara öppet på torsdagar mellan 13.15 - 15.30. Trots ett ihärdigt försök, fick vi inget. Tänk en ostkakefabrik utan ostkaka, alla var transporterade till Eksjö, vad det skulle vara bra för!


Trevlig Helg!

Inga kommentarer: