tisdag 26 maj 2015

Och, vad är att ta det lungt?

För mej har det inneburit att jag inte skrivit på flera dagar, ja jag vet att man måste för att få läsare. Men, efter 50-årsfirande har jag hunnit med Landstingets Äldreberedning, Centerpartiets Landstingsgrupp och Landstingets "Gemensamma nämnden för samverkan kring socialtjänst och vård" i Eskilstuna ... dit jag hade "färdtjänst". I kallar det så när hon bjuder på skjuts ;-)

Ett möte avstod jag från förra veckan, Gnesta var ändå representerat.

I helgen har vi sått vårt trädgårdsland, börjat plantera i krukor och ätit sil, potatis med tillbehör. Härligt med uterummet nu när myggen kommit. Lite träningsvärk blev det.

I går verksamhetsbesök ... Solrosen, Vattentornet, Frejaskolan, Blodpudding till lunch, Kulturskolan och ungdomsgården Chill. Bra även för oss som hunnit vara där några gånger, alla verksamheter utvecklas ju!
Och på förmiddagen i dag förmöte inför Barn- och utbildningsnämnden den 10 juni. Hade synpunkter på flera ärenden, får se vilka som föll i god jord ...

Nyss avslutat maskrosjobb. Dammsugning av frön och sen hårdhänt behandling med gräsklippare. Men ... jag ni vet "de hukar sig och reser sig sen i hela sin längd, Maskrosorna!"

Inga kommentarer: