fredag 23 december 2016

Solen var med på morgonpromenaden .. i går sista rycket för i år!

Men nu är jag ledig och snart är det mörkt ute, men stjärnor och ljusstakarna lyser, skinkan är griljerad. och årets nyhet på julbordet Morotslåda är nyss uttagen ur ugnen.Skönt att jag inte har så många måsten, nu för tiden!

I går BoU-nämnd, årets sista sammanträde, med Framtidsplan 2017 - 19 och en Kulturplan för skolan. En bra och framåtsyftande Framtidsplan, vilket var nödvändigt med tanke på våra dåliga resultat i skolan ... men inga snabba fix, utan det satsas på bred front och jag är säker på att det kommer att ge resultat,

Jag saknade en del i planen, skickade ut min yrkanden till ordförande i förväg och kände ett positivt gensvar från majoriteten. Tre av mina frågor ... screening AST autismspektrumtillstånd, aktivt arbeta för inspirera till högskolestudier och att försöka öppna en Familjecentral i kommunen ... mottogs positivt och jobbas vidare med.
Lyfte även en önskan från mej att grundskolan ska ta internationella kontakter, tyckte jag hörde en positiv ton men sas att frågan inte hörde hemma i Framtidsplanen. Glad över allt positivt gensvar!

Kulturplan för skolan, ska det heta! :-)
Det var lite oklarheter tyckte jag, så jag frågade. Det är bra att veta, så att man inte är för sent ute. Om man som konstutövare i Gnesta kommun vill vara med i SKAPANDE SKOLA gäller att man har gått in eller kommer att gå in på Hemsidan i kommunen  mellan den 9 december 2016 och 9 januari 2017, den 10 januari är sista inlämningsdag för intresseanmälan om man vill vara med och jobba tillsammans med skoleleverna.
I går på nämnden den 22 december fick jag vetskap om ansökningstid pågick just nu ... bara för att jag va så frågvis. Ingen av ledamöterna i nämnden för skolan sa att de redan visste!

Sa att jag visste en konstnär som ringt och att "kommunen" tackat nej till henne ...., där blev jag avbruten av högröstad ..... så jag fullföljde aldrig meningen, ... att personen kanske ringde fel tid och fel person. DÄRFÖR ÄR DET VIKTIGT ATT FÅ UT ATT ... NU ... ÄR DET ANSÖKNINGSTID!

Gå in på gnesta kommun/barn- och utbildningsförvaltningen/skapande skola/ intresseanmälan ... sen är ni snart framme!
GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR!
vi hörs!

Inga kommentarer: