lördag 31 december 2016

Tänk på varandra!


I dag är sista dagen för lökplantering, om jag ska kunna säga att ”de vackra lökväxterna planterade jag förra året” utan att behöva tala om att jag inte ”hunnit” under hösten! Visst? Har ni hunnit plantera tulpaner?

Så är det ju även dagen för nyårslöften, för självklart ska de avges någon gång under dagen … eller inte! Kanske blir det samma som förra året, eftersom det förra inte är klart. ”Titta igenom alla skåp och lådor.”
Det går till så att man tömmer en låda eller ett skåp, kastar det som är ”skräp” och plockar in igen. Vitsen är att jag under året får syn på allt. 
Antagligen borde jag börja med det som kallas skafferiet, en sne´garderob där jag har en hel som inte är avkollat på länge och där det antagligen finns en del som kan kastas. Man hittar även en hel del som man inte visste fanns! 
Fast egentligen borde vi alla ha samma önskan, gör mot andra som du vill bli behandlad själv … just nu säger de detsamma på Spanarna! Om vi nu alla vill att det ska vara så här, varför lyckas vi inte?

Ta hand om varandra och försök förstå hur andra tänker …

GOD JUL
och
GOTT NYTT ÅR!

Inga kommentarer: