fredag 25 januari 2008

Valfrihet ...

”Har haft så mycket att göra, att jag inte hunnit skriva ens en liten kort text” till bloggen … det är ju inte sant, fast så säger vi. Alla vet ju att det gäller att prioritera. Men jag vet inte vad som ”skall bort” … kanske kan man ringa Magnus och Brasse? … eftersom jag lagt till Träning en dryg timme tre gånger i veckan. Jag vet, det går inte, något måste bort!

Just nu är diskussionen om Valfrihet högaktuell här i kommunen. Jag ingår i en styrgrupp som arbetat fram dokumentet ”Valfrihet och alternativa driftsformer i Gnesta kommun”, vi var en gäng politiker som filade på det i går kväll. Mål, syfte, ansvarsfördelning, personal och hur man gör med lokaler diskuteras och sätts på pränt. JA! …Strax har vi startat!

Vad är valfrihet … joo: ”Valfrihet är att det finns så många val som möjligt”… eller?

Materialet skall redigeras, presenteras för oppositionen och blir sen offentligt. Vårdnadsbidrag finns med i dokumentet. I Gnesta ger vi föräldrarna erbjudandet. Föräldrarna ska kunna stanna hemma ytterligare en tid med Vårdnadsbidrag från halvårsskiftet, men den långsamma hanteringen av regeringen känns bekymmersamt. Hoppas att vi hinner … det sägs att beslutet inte kommer förrän i maj … då får vi knepigt med kommunbeslutet till halvårsskiftet!

Inga kommentarer: