söndag 25 januari 2009

Söndag i soffan ...

I torsdags var första genomgången inför budget 2010, trots att det inte gått en månad av 2009. Det blir säkert många tuffa diskussioner inom Alliansen och med Oppositionen. Vi har nu nya förutsättningar, men hur säkra är de? Vi har nu ändrat utgångsläget, eftersom vi helt enkelt har mindre med pengar till våra verksamheter. Jaa, det är lika som i våra egna plånböcker.

Den summa som fanns för 2010 i treårsbudgeten, som vi tog i juni 2008, har sänkts med 9 miljoner. Vilken verksamhet behöver mer pengar och var kan man spara. Mycket att fundera på! Nu har alla partier varit med och lyssnat, precis som vi brukar, undrar hur mycket pengar Socialdemokraterna har att spendera … för trots samma utgångsläge brukar de ha mer pengar att fördela, än vad vi i Alliansen har! Vem löser den gåtan?

Men, jag har inte ens öppnat pärmen sen jag kom hem, jag fick influensa med mej. Nu hostar jag precis som några av dem som var med på budgetgenomgången. Visst är det trist! Jag orkar bara ligga i soffan och se på skidåkare i alla former. Kanske är det så att alla ska ha munskydd så här års?

Jaa, jag är gnällig … så är det när febern tar en i sitt grepp …

Inga kommentarer: