söndag 1 maj 2011

Vad är det som händer!







En bild från i går kväll ...








Och några reflektioner över den senaste tiden!
* Jag brukar läsa handlingar inför sammanträden, men hur noga blir det när man får handlingar så sent eller dukade att man inte ens hinner läsa igenom. Jag vet att det finns de som tycker att man inte måste läsa, men det har aldrig varit min utgångspunkt …

På senaste tiden har det varit lite för skakigt med handlingar i viktiga ärenden, själv tycker jag att hanteringen av organisationsärendet för grundskolan var bedrövlig. Fem dagar innan beslutet fick vi handlingarna och underlaget för besluten på kommunfullmäktige i måndags var rena cirkusen, men vi fick då löfte om att det skulle bli bättre.

Det höll ett par dagar, sen fick vi fel handlingar som diskussionsunderlag … upptäcktes av oss i oppositionen!

Man känner sig lite uppgiven och funderar på hur det ska bli i fortsättningen. Man kan inte hafsa fram beslut. Kanske har den nuvarande majoriteten visst diskuterat igenom frågorna, kanske är de inte överens eller varför får vi handlingarna så sent. För … kommunen är politiskt styrd och politikerna har det yttersta ansvaret!

I dag är det första maj, jag ska inte ut och demonstrera :-) utan fortsätta med vårstädningen i trädgården. Ett härligt avstressande arbete som aldrig tar slut … Att ha trädgård är absolut ett sätt att leva! Nästa vecka startar vi i oppositionen arbetet med budget 2012 ... beslutet om rambudgeten kommer upp på agendan i juni!




Körsbär och biggaråer blommar ...


Inga kommentarer: