torsdag 23 maj 2013

Måndag, tisdag, onsdag och TORSDAG!

Det river faktiskt upp en del när jag läser Södermanlands Nyheter den här veckan, jag har ju också varit föremål för anonyma synpunkter. 
Klart att jag inte la störst vikt vid det som skrevs anonymt halv två en lördagsnatt, men att kalla de som skriver under med signatur för ”fega stackare som inte går att bemöta och inte heller förtjänar det” … det är att gå för långt. 
 
Ha respekt för andras åsikter, om man nu vill bli respekterad själv förstås!

När jag fick anonyma påhopp, där jag uppfattade att skribenten inte hade hela faktaunderlaget, använde jag vid flera tillfällen den här bloggen för att svara de anonyma. Ja, kanske inte svara direkt, men meddelade de faktiska siffrorna … på hur många elever det var i en klass, i en skola eller hur hög den faktiska kostnaden var.

Fast den gången var ilskan riktad mot ett politiskt beslut som jag medverkat till och jag vet inte om de läste mina blogginlägg. Vi politiker måste ha respekt för andras åsikter, våga stå för våra egna och öppet kunna diskutera även svåra frågor …

Egentligen handlar den här veckans artiklar … om arbetstid! Det finns ingen arbetsbeskrivning, arbetstiden är oreglerad, det finns ingen ledig tid och ingen semester, utan heltidsjobbet är ett förtroendeuppdrag.

Tycker Socialdemokraterna att kommunalrådet är tillräckligt mycket på kommunhuset och förhandlar fram lösningar på alla hängande stora frågor … så ok … frågan är partiets!



Inga kommentarer: