fredag 2 maj 2014

En alldeles vanlig dag ...

Minus fyra grader, solsken, kallt inne, bakar, lagar mat, ordnar med alla plantor, kanske behöver de vattnas, det säger pling, någon vill något, jag svarar, någon mer undrar ... ger mej många funderingar. Själv ställer jag frågor och får svar på måndag. Meddelar ett namn på en person i Uppsala, som jag ringde Sthlm och fick.

Läser insändare som nu är skickad, känner mej ledsen, hur får det vara så här. Plockar undan diskar, lagar mer mat och har klippt ut ur SN det jag vill ha kvar, stoppar i ett kuvert. Kommunfullmäktigehandlingarna har kommit, ska sända dom vidare till alla Centerpartister, med kommentarer. Hoppas få mail tillbaka och ha en dialog med alla som vill. Så har vi, nej en kund, bestämt sej och ombestämt sig angående väven till en markis. ...  vi har fortfarande myrornas krig i hallen, Anticimex kommer nästa vecka!

Sen måste jag berätta om paketet som Schenker kom hit med i dag och som de fick i Degerfors den 24 april ... la det i Örebro några dagar, för att sen skicka det till Stockholm ... men efter mycket om och men är rullgardinerna NU uppe hos kunden och om en stund ska vi äta middag.

I morgon är det nog trädgårdsväder, där ute finns mycket att göra. Skönt med flera sammanträdesfria dagar så att man har tid att fundera ut lösningar. Och njuta av tulpaner som finns i en mängd färger överallt i trädgården.

Inga kommentarer: