torsdag 25 december 2014

Juldagsmorgon lyser, hyasinter doftar och lugnet breder ut sig ...


... och godiskartongen börjar tömmas! De hemgjorda Mozartkulorna finns i en annan kartong.

Så nu gör jag en plan för närmaste tiden, vad är det jag måste hinna. Nyss räknade jag ut hur många sidor om dagen jag måste läsa för att hinna klart Kvalitetsredovisningarna från förskola och skola till den 20 januari.
Vi har hittills fått 458 sidor, några tillkommer. Om jag nu inte hade börjat läsa har jag 25 dagar på mej till de 458 sidorna. Drygt 18 A4-sidor varje dag, inser att det är omöjligt! Hur tänker de som skriver. Jag inser att jag inte kommer att hinna. Det är totalt 40 sidor fler än förra året. Men jag kan ta två dagar ledigt, eftersom jag redan läst 30 sidor ;-)

Jag har en del annat också jag vill göra nu i helgerna, om jag så säger! Njuta av sammanträdesfriheten, kunna göra ingenting eller läsa något annat än kommunala handlingar. Nej fy vad det låter gnälligt ... sanningen är att jag tycker att det är intressant att läsa kvalitetsredovisningarna, men jag vill ha realistiska förutsättningar! Nog om det!

Nu ut och njuta av ljuset, solen skiner ju! Vi har ett tunt snötäcke, så ut och spåra ... var är våra vildsvin nu. Hjortar och rådjur finns även inpå knuten. Kaffegäster är på väg ...

GOD FORTSÄTTNING PÅ HELGEN!

Inga kommentarer: