lördag 28 februari 2015

Kalla tar brons, jag bakar semlor och gläds åt NK-villan!


 Engagerade vänner får kulturpris
Det var med viss tveksamhet som Nyköpings kommun 2009 lämnade över ansvaret för NK-villan till ett gäng entusiastiska kulturvänner. Sex år senare får NK-villans vänner pris av samma kommun för sin stora kulturgärning.


Östen Nilsson och Torbjörn Andersson är två av de entusiaster som ser till att verksamheten i NK-villan i Nyköping fungerar. Nu får föreningens Nyköpings kommuns kulturpris 2015 för sin stora kulturgärning.
Foto: Sandra Nordin (Klippt från SN)

En massa härliga tjejer på skidor och semlor till politikerkolegor en tisdag framöver. Samtidigt som jag läser SN på nätet.
Oh, vad glad jag blir priset till entusiasterna som jobbar Med NK-villan. Den är såå viktig för mej, min morfar jabbade på NK:s verkstäder och min mormor, som flera gånger bjöd på fest i NK:villan, hade även sitt 75-årskalas som blev hennes sista ... just här!

Inga kommentarer: