lördag 14 februari 2015

Om jag skriver mina memoarer, kan jag kasta allt sen?

Eller kanske ska jag kasta mina gamla skolböcker ändå ...

Nyss hittade jag den här! En tysk översättning jag gjorde i skolan och jag kan förstå läraren som sa år mej att jag inte behövde berätta för någon att jag läst tyska ;-)
Men jag har klarat av att både äta och bo i Tyskland, så ett och annat fastnade antagligen.

Kommatecken var inte heller min starka sida, trots att jag fick tillsägelse att kommatera varje gång jag andades. Ja ja ....

Och stavningen ...

"Många stavfel vid inskrivningen! Utan mängden stavfel och kommafel skulle du ha fått ett högre betyg, ty drömstämningen är bra fångad på många ställen."
Ba? ..11.3.57  R.N.
Jag har pratat med Rune Nohlgren om det här 25 år efter att jag slutade skolan ;-) 

Inga kommentarer: