fredag 31 oktober 2008

Vackerby Hage ...

Mycket kan skrivas om en gammal festplats, om alla som träffats under årtionden, som festat och haft roligt. Jag tycker att det är trist, men visst vet jag att det är över. Men att ta bort allt som påminner om festplatsen känns fel, kanske en park som heter Vackerby Hage och dit vi alla kan gå och ungås på det sätt "man träffas på 2000-talet"!? För visst måste vi hitta tillbaka till våra mötesplatser och inte sitta hemma var och en i sin grotta å titta på TV. Ingen mår bra av att sitta ensam, inte om man inte valt det själv.

Jag är vakthund för Vackerby Hage, men blev vissen den dag Rådslaget hölls och kunde inte vara med. Men jag hade sett kartan innan och diskuterat BoKlok-förslaget med Henric. Nu har det kommit en sammanfattning av rådslaget, läs och begrunda så återkommer jag i frågan.

Förresten ... "Vem skriver Vackerby Hages historia"?

1610 länkar tilll Vackerby Hage på Google!

Inga kommentarer: