torsdag 23 oktober 2008

VÄLFÄRD?

När jag ser rubriken ”Palin stylad för miljoner”… nappar jag genast … Yes, så klart det är styling jag behöver! Så här strax före min födelsedag och med tanke på den korta sommaren behöver jag verkligen lite uppiffningen. Eller är det kanske ansiktslyftning vi politiker i Gnesta behöver?

Vi har Sveriges äldsta kommunfullmäktige! Eventuellt kommer TV4 hit och spelar in, för att sen vinkla in oss i era vardagsrum. De kommer säkert att hitta någon som sover, jag vet vem som somnar först! Nej … det är så klart elakt, självklart kommer de att visa hur kreativa vi är, trots vår ålder…

Kanske ska man inte skoja om den höga medelåldern i Sveriges beslutande församlingar, utan snarare fundera på hur vi ska förändra. För det är ju så, fastän vi försöker med rynkcremer och annat, att vi förtitalister blir ett år äldre varje år! Vi kommer att vara många som få ska ta hand om …

Den 15-16 november har Centerpartiet sitt Framtidskonvent. Jag ska gå på seminariet nedan och återkommer med lösningen.
VÄLFÄRDSGRUPPEN – VÅR VÄLFÄRD – VEMS ANSVAR?
Den åldrande befolkningen innebär att allt färre ska betala för allt fler. Vi behandlar frågor kring hur välfärdstjänsterna kommer att se ut i framtiden och hur finansieringen ska utformas. Hur mycket ska individen respektive staten ta ansvar för den framtida välfärden?

Inga kommentarer: