tisdag 12 januari 2010

Svar på Debatt

Kukkamariia Valtola Sjöberg har svarat på mitt blogginlägg ”Måndagsbussen från Stjärnhov”, på sin egen blogg.

Här är mitt svar:
I dag fick jag ett mail via kommunen, som bra illustrerar det jag menar när jag talar om att det handlar mer om tonen mellan oss än att jag inte tål kritik. Mailet handlar om utebliven taxi och en full buss, men sen slängs det efter med frågor som om skribenten tror att vi inget gör för eleverna och inte bryr oss!

Jag vet att det har varit fullt på bussarna på eftermiddagarna. Jag vet att det på vissa sträckor varit överfullt, har hållit mej informerad både genom elever och kommunens skolskjutsansvarig. Självklart ska det inte vara så, allt ska fungera som planerat.

Sen till att du ser omorganisationsförslaget som politiskt och inte baserat på fakta.

Jag respekterar såklart ditt ställningstagande mot omorganisationen, men vill gärna att du förtydligar vad du menar med att det är ”politiskt och inte baserat på fakta”. Vilken information har du som underlag för detta?

Inga kommentarer: