lördag 13 mars 2010

Nu sår jag tomaterna!

Just inkommen från solen, kollar e-posten och ska strax göra i ordning en gryta med älgkött och rotsaker. Kanske bakar jag några rågkakor och stryker de stänkta dukarna. Rena gardiner i köket satte jag upp i går, de är vita med violetta vallmo och gula ax. Har också tagit fram två stora påsktuppar, målade för några år sedan av en gammal man på Frustunagården.

Det har varit en ganska tuff tid, så nu njuter jag av att inte ha sammanträde förrän på måndag kväll … nästan fem dagar! Utan förberedelser inför möten, men en del sortering av senaste tidens kommunala handlingar.

Ska även så mina fem sorters tomater, tagetes och massor av sommatdahlier. För några år sen såg jag en bild i en trädgårdstidning med ett helt hav av sommardahlier. Köpte två påsar frö och fick ett eget hav, precis som i tidningen. Många olika färger och former, tar ett kort och visar er så småningom.

I kväll håller vi väl tummarna för Anna Bergendahl i Melodifestivalen, eller hur? … för att hon är en duktig tjej och för att hon är från Nyköping!

Ha en trevlig helg!

Inga kommentarer: