onsdag 31 augusti 2011

"Var sak har sin tid!"

Vackerby Hage, vår gamla folkpark, finns snart inte ett spår av … för jag hoppas att porslinsbitarna snarast tas bort. Jag vet inte om det finns några bilder, men jag hoppas och att man fixar något där man kan läsa Vackerby Hages historia.

Jaa, trist känns det, en epok är slut … men var sak har sin tid!

Jag var uppe och tittade när sista huset kom på plats. Man lyfte och skruvade ihop modulerna … rättare sagt! Men ännu är det inte färdigbyggt … det ska bli några villor också. Jag har vid flera tillfällen frågat om det blir skog kvar … och fått ja på mina frågor. Senast jag frågade löd svaret att ”det blev väl mindre kvar än vi hoppades, men det växer ju upp”.

Fast när villorna blir byggda blir det inget kvar som jag kallar ”skog”, inget som man kan gå i utan att känna som om man är på någons tomt! Jag återkommer när jag har varit ute och gått i ”skogen”!

Inga kommentarer: