torsdag 3 april 2014

Jag har tänkt tanken ...

… vad tänker han som åker bakom mej! Hm!

Kvinnan i Linköping skapade uppståndelse när hon undvek A-brunnar i trafiken.
Bakom det vingliga framförandet av bilen kan ligga allvarliga tvångstankar, enligt psykologen Olle Wadström.

– Det är ett tvångsundvikande som är ångeststyrt. Kör hon på brunnarna får hon ångest, säger han.

Klart att det måste psykologiseras. Eller är det bara så enkelt att man inte gillar att bilen skuttar och hoppat fram på gatan. När jag åker till kommunhuset kryssar jag nästan alltid för att undvika brunnslock! Det finns många och tätt, så det blir lite ryckigt!

Jag är också noga med att gå mitt på plattorna på trottoaren, sitter i sen jag gick med sylvassa klackar och fastnade en gång!

Vi får se om jag blir stoppad!

Inga kommentarer: