fredag 19 september 2014

Bevara vår kulturskatt!

 "Smedsta skola fortfarande inte såld"

Rubriken finns i Södermanlands Nyheter i dag, fast jag hörde att så var fallet redan i söndags. Så, nu håller vi tummarna igen för att sunt förnuft ska råda.
För självklart ska vi bevara det unika museet. Se bara på bilden ... eller om ni har möjlighet att göra ett besök. Kom ock känn på atmosfären.

Den tilltänkta köparen har tackat NEJ!
I SN kan jag se att Bergner inte vill "gå närmare in på skäl och orsak" utan säger att "det får vara". Då ska jag inte heller hänga ut vilket skäl jag har hört!!! Det har sagts så mycket onödigt, när det gäller försäljningsfrågan.

Nu hoppas jag att alla tar sitt förnuft till fånga och hjälps åt så vi kan bevara denna kulturskatt!

PS!!! Som ni kanske vet så såldes Smedsta Skola till en privatperson, som ska ha den som bostad. Alla skolmuseets inventarier finns magasinerade i väntan på NY LOKALITET! Vet Ni någon?

Inga kommentarer: