fredag 21 november 2014

Så fick vi då en lektion som hette duga!

Inte minst dragningen från Eskilstuna!

TACK Länsstyrelsen. Så många tips och idéer. Alla vi som var där , har enbart genusglasögon i fodralet nu. Överallt ska alla ha genusglasögon ... det är härmed fastslaget.

"Låt de goda exemplen skina" sa Cecilia Boström kommunstrateg för jämställdhet från Eskilstuna, som var en av dagens föreläsare. Anna Johansson Katrineholms jämställdhetsstrateg berättade om "Genusmedveten styrning". VAD - HUR - RESULTAT, röd tråd är viktigt. Vi måste ställa oss frågan "Vart ska vi?" säger Anna.

Så, Ulrika Blume Gnesta kommuns Jämställdhetsstrateg. Vad har vi gjort och vad gör vi på Jämställdhetsområdet? Gå in på Gnesta kommuns hemsida, i vänsterspalten finns "Jämställdhet" med massor att läsa. ... http://www.gnesta.se/

Allt avslutades med en paneldebatt, kvällens moderator Torbjörn Messing lyfte olika ämnen och vi i publiken ställde frågor.

Men innan dess Eskilstunas Cecilia Boström och ytterligare tre från E-tuna. En arkivarie från Kultur- och fritidsförvaltningen och en utvecklare från Vuxen förvaltningen, som föredrog tillsamman med en brukare.

Jag säger igen som jag började: Vi fick en lektion som heter duga, tänk så många bra exempel alldeles bakom knuten.

En bra avslutning på dagen ...

För till Länsstyrelsens möte i Nyköping kom jag från Landstingsgrupp i Centerpartiet, som träffades i Bettna. "Mitt första möte med Bettna :-)"

Genomgång av den budget som ska beslutas om på tisdag och alla övriga ärenden.

Kanske kommer resten av handlingarna i brevlådan i dag. En bunt att lägga till de 1,7 kilo jag redan håller på och läser! Men vi ska ha Landstingsfullmäktige i två dagar, så det måste ju vara lite att bita i innan!

Fröbrödet är klart, nu ska jag leta äppelefterrätt och kanske städa lite ... och koka lite bönor som jag hittade i skåpet, får se hur de ska kryddas!




Inga kommentarer: