fredag 28 februari 2014

Dagar rullar på ...


...  och vi alla har något för oss hela tiden. Ofta tänker jag att DET borde jag blogga om, men så händer något nytt. Ett möte, ett telefonsamtal, något man läser eller något man hör på radion.

Vi har haft Centerkvinnomöte med planering inför vårt 70-årsjubileum och om vad ska vi baka till kaffebjudningen på Frustunagården, Långfreddagen. Så nu ska jag till kommunens arkiv och hämta, det ska bli kul att läsa igenom och friska upp minnet om gamla tider … en genomgång av 70 år, lång tid, men jag minns de flesta av kvinnorna som var med och startade. DET kommer jag att blogga om!

Synpunkter på hur majoritetsföreträdare hanterar Badhus- ”ärendet”, la vi på SN-bloggen i går. Läs HÄR … Hade i går möte i gruppen som ska utarbeta en handlingsplan, när nu Gnesta kommun skrivit på CEMR:s deklaration för jämställdhet. DET …

Hittat en workshop, ”Det innovativa och kreativa Sörmland” … det blir spännande, vi har så många duktiga företagare i vårt landskap. DET …

Och ni kommer väl ihåg … att tomatfrön ska sås på söndag, sen Vasaloppet är avklarat! Nu ska jag göra äppelkaka!

Inga kommentarer: