tisdag 25 mars 2014

Från pappershögar till Ipad, men var ska jag nu göra av alla mina gem?

I går BoU - möte … sista sammanträdet med handlingar i papper, nej näst sista. Nästa vecka har vi kommunfullmäktige i papper. Sen har vi vår lilla platta, med hela kommunen i. Ska få en politikerportal också, där ska finnas allt.

Jag var testperson häromdagen. Fick behörighet till KS och KF. Men någon Barn- och utbildningsnämnd fanns inte i sikte på Min Sida. Det blir nog bra det här. Egentligen är det inte så svårt … jag ritar i handlingarna, stryka över och under och skriva texter i färg.

Nämnden i går hade några få ärenden, egentligen bara ett som blev en del diskussion om. Fast vi pratade även om ett ärende som inte fanns på dagordningen, ett ärende som majoriteten/förvaltningen funderat på ett halvår. ”Barn- och utbildningsnämnden fick i uppdrag att återkomma till kommunfullmäktige, efter avslutad utredning kring öppettider, för fastställande i kommunfullmäktige” … Öppettider för fritidsgården Chill … utredningen är inte påbörjad!?

Inga kommentarer: