söndag 16 mars 2014

Nu är det VÅR!



Lite snö blev det, även fåglarna kura inomhus!

Handlingarna i plattan till kommunstyrelsen ser lite överarbetade ut, eftersom jag gör som jag alltid gjort, läser med pennan i handen. Stryker under, ringar in och skriver tankar på kanten. Ibland är det färgglatt, kanske lite beroende på vilken penna som jag fått tag i först.

Nu har allt blivit annorlunda, nu har markeringarna färg … blåa, röda, gröna eller gula! Fyra färger ... Kanske ska jag alltid ha samma färg till bra saker, en färg till mina frågor och en färg till det jag inte gillar? Och grönt till det jag vill ha i stället! Och hur ska jag markera felskrivningar, med scoutstugan och scoutgården? Vilket är det nu som ligger uppe på berget? Jag vet!

Fast när jag nu kommit så långt i tänket måste jag ta beslutet om understrykning eller överstrykning. Men när det gäller det senare duger bara gult och grönt, annars kan jag inte läsa texten.
KS-handlingarna till i morgon är färgglada, hoppas att jag kommer att hitta det jag har tänkt säga. För det är lätt att bläddra bort sig nu så här i början. Fast om jag missar något får jag ta det i KF i stället.

Har markerat ganska många ärenden … få se hur det går i morgon på kommunstyrelsen!


Tomatrapport ... omplanteringsdags!


Inga kommentarer: