söndag 2 mars 2014

I startgroparna, nu på väg ...

Vasaloppssöndag, i TV-soffan och har plockat fram garn och virknålen. Det var länge sen sist, men nu kändes det dags! Det får bli mönster efter en tidigare virkad grytlapp, inte efter det gamla tidningsklippet. Mönstret för dagen är ”blir som det blir” och jag har en hel korg med garn i olika färger.  Så småningom kommer jag att ha fyllt på traven med gebort-grytlappar.
  
Vill rekommendera grytlappsvirkning, det är faktiskt ganska avstressande. Prova …!
Ovanlig söndag, inga handlingar som måste läsas. Fast kanske, jag har inte kommit igenom alla kvalitetsredovisningarna ännu. Jag var ju till Malmö när genomgången var, men kan ju därför inte hoppa över genomläsningen.

I morgon ska jag justera BoU-handlingarna. Efter en hel del diskussion på nämnden, blir det ett grannlaga jobb att justera. Även ett Medborgardialogmöte inför mötet på onsdag …

Gnesta kommun har gett två arkitektkontor -Strategisk Arkitektur och Ahlqvist & Almqvist Arkitekter - i uppdrag att komma med förslag till hur Gnesta centrum ska utvecklas. Deras förslag kommer att presenteras av respektive arkitektkontor på ett offentligt möte”

En liten grupp politiker och tjänstemän har förhandstittat på förslagen, jag är inte en av dom! Så, vi ses på onsdag i Elektron, där arkitekterna kommer att presentera sin förslag … som vi i Gnesta kommun sen kommer att kunna plocka delar av.

MEN först kommer de båda förslagen att ställas ut på Biblioteket. Kom och lyssna på onsdag och lämna sen Era synpunkter på Strömmen!

Inga kommentarer: