torsdag 5 mars 2009

Hoppas bilden är bra!

Nu vet jag att ni vet i morgon, men vad ni vet i morgon är en hemlis tills dess …

Det innebär att jag måste öka mitt tempo och hinna helst varje dag. Fast först måste man kanske fastställa, hur lång en arbetsdag är och om man måste hinna varje dag? De senaste två dagarna har inneburit mer än 12 timmars ”arbetsdag”, fast väldigt olika.

Tisdagen innebar kommunens årsredovisning i drygt sex timmar och därefter framtidsdiskussioner i vår Alliansgrupp. Vi har nu noggrant gått igenom 2008, men hoppas jag att ingen tror att detta år är avslutat. Det är inte så att man kan lägga något åtsidan utan det finns alltid saker att jobba vidare med.

Fast det som för oss på nämnder och styrelsen står överst på agendan just nu, är hur vi ska lösa både 2009 och 2010. Alla märker på flera sätt att pengapåsen är tunnare. Detta matas vi ju med varje dag i både radio och tv.

Men jag kan lova att vi skall allt som står i vår makt, så att det inte drabbar.

Jaa, vad gjorde jag då i går! Vi åkte till Sthlm 7.15, på jobb/ båtmässan/ hälsade på ena dottern/handlade på flera ställen och var hemma 20.15!!!

När jag vaknade i morse höll hjärnan på att fundera över 2010-års budget! … det kan väl inte vara nyttigt?

Inga kommentarer: