fredag 27 mars 2009

Veckan som gått ...

Äntligen är jag på, fast antagligen har jag hunnit tidigare i veckan … men inte tagit mej tid! Fast ni har antagligen redan upptäckt att jag är blogg-periodare.

Veckans almanacka:
Genomgång av läget! tillsammans med min förvaltningschef
Lagt håret på min 92-åriga mamma
Barn- och utbildningsnämndsmöte
Pendeltåg till Kommunal Skolriksdag i två dagar
Årsstämma i Fiskevårdsområdesföreningen, där jag är kommunens representant
Trädgårdsmässa i Älvsjö
Kommunkretsmöte i Centerpartiet
Som slutpunkt har jag justerat nämndprotokollet.
Och där emellan uppmuntrat Anita, som nu är på bättringsvägen och gratulerat Alf som fyller 75 år på måndag.

Om skolriksdagen ska jag skriva ett sammandrag till nämnden, så det återkommer jag till och på fiskestämman pratade vi bl.a. om förra årets provfiske. Spännande jämförelse mellan resultatet 2003 och 2008 för abborren i Klämmingen. Vikten på abborrarna var ungefär lika båda åren, men 2003 var antalet 3 619 st och 2008 togs upp 8 189 st. Mer på hemsidan

Trädgårdsmässan var lika färgsprakande som vanligt, hortensian jag köpte hoppas jag står sig länge och några av gladioluslökarna är planterade … kan man plantera lökarna redan nu … tro? Jag har också köpt första bunten fröpåsar, för precis som Michelle Obama, kommer jag att ha trädgårdsland i närheten av vår bostad. Presidenten ska rensa Vita Hustes land, men det är ännu oklart vem som kommer att rensa Gula Husets grönsaksland.

Nu snöar det ute, igen. Ska der aldrig ta slut … vet inte han med snömaskinen att det blir sommartid på söndag? ”Då ställer man fram trädgårdsmöblerna och fram klockan” säger just Jonas på radion. Ett bra sätt att komma ihåg …

Nu ska jag titta i materialet från skolriksdagen och återkommer när sommaren kommit!

Inga kommentarer: