söndag 29 mars 2009

Sommartider hej hej ...

Du har väl inte glömt, att sätta fram trädgårdsmöblerna? … och klockan? Du vet väl att det är noga när man ändrar klockan? Självklart var jag vaken till två!

Vi var och dansade! … Tack för att ni ordnade … Hjördis och Mats! Wattrangsborg är en perfekt danslokal, lagom stor och rund. Och visst har vi vant oss vid dess yttre utseende? En främmande fågel på landsbygden … tänk att det alltid rör upp så starka känslor. Själv har jag alltid gillat huset i infarten!

Jag gläds även åt de nya husen på Bryggeriholmen och att byggföretaget nu planerar att renovera den gamla bryggeribyggnaden. Markplaneringen är också på gång, bara kung Bore släpper taget … och området kommer att bli ett smycke med de färgstarka husen. Men tyvärr finns ett smolk i bägaren … ytterligare ett bostadshus och Disponentvillan kommer inte att byggas, sägs det!

Vi håller tummarna för konjunkturen och Disponentvillan!

Nästan halva dagen har nu gått och jag ska göra en sista genomläsning av kommunfullmäktigehandlingarna. Vi har med ett medborgarförslag angående våra infartsskyltar …

Jag gillade de förra skyltarna, de med Loket och en vagn … bilden från Gnesta Tändsticksfabrik … på 1870 – talet. Symbolen skulle påminna oss om Gnestas koppling till järnvägen, med kunglig väntsal!

Loket med sin vagn skruvades bort, jag fick alla tre …
… rötter är förutsättningen för tillväxt!

Inga kommentarer: