söndag 30 december 2012

Ni har väl köpt biljetter?

… för nu ska det bli revy i Gnesta, premiär den 15 februari. Själv har jag köpt biljetter till finalen, för första gången på många år. Brukar gå på premiären, sen jag en gång inte gjorde det … mötte en främmande man på ICA som såg intensivt på mej och log … eftersom det var da´n efter premiären, blev jag misstänksam och frågade inne på kommunkontoret.

De som hade varit på premiären gapskrattade åt ”vad jag gjorde” … men jag fick inte veta! … så småningom såg jag Jenny, som var mer lik mej än jag själv är! Så på pricken ...
Har nu försökt få besked av Bibbi "att jag inte är med", men hon skrattar bara! Fast varför skulle jag vara med, oppositionen har ju en mera bakgrundsroll … men det finns risk att de gör mej till en ordningsman med pekpinne! Ja, jag vet att jag vill ha en viss ordning ...
Men varför skulle någon av oss i oppositionen få vara med i föreställningen … för nu när revygänget styr kommunen blir det nog snålt med elakheter, det blir nog mer en Klang och Jubelföreställning så här i halvtid! Såklart att de passar på att försköna.
Vi får se hur det blir med blommor från oss i oppositionen. FÖR den som blir nämnd i föreställningen SKA skicka blommor …

Inga kommentarer: