onsdag 30 november 2011

Nu har några tyckt igen ...!

”MP-väljarna: Alliansen sköter ekonomin bäst

För ett år sedan gick de till val med att vilja bilda en rödgrön regering.
Nu anser Miljöpartiets väljare att den borgerliga alliansen är bäst på att sköta Sveriges ekonomi.
Det visar en undersökning som SVT låtit Sifo göra.” Läs hela artikeln iExpressen …

Ja, ännu en undersökning, den här gången av Sifo … Såklart man blir glad över att någon tycker att den borgerliga alliansen gör ett bra arbete!

Men man blir ju inte alltid glad … egentligen skulle jag vilja ha en undersökning som ger oss svar på OM/ HUR vi bryr oss om alla mätningar/undersökningar. Hur mycket styr de oss? En del handlar ju om rena personfrågor? Vem gillar vi, vem gillar vi inte … och hur mår den som löpsedlarna skriker ut att vi inte gillar, egentligen?

Själv har jag ju fått min beskärda del, så jag vet! Såklart får man ha synpunkter, men man ska aldrig skriva något som man inte kan säga till personen i fråga mellan fyra ögon! Det är i alla fall min gyllene regel!

Inga kommentarer: