fredag 4 november 2011

Telefonfri i två veckor ...

I dag har jag varit och tittat igen … kanske är jag velig, men jag tycker att det är svårt att välja ”telefon”. Vad behöver jag egentligen, de é de´ som är frågan … Ringa, skicka SMS, ta bilder till bloggen, läsa mail, blogga … ja, vara nåbar dygnet runt!?
Har inte brytt mej tidigare om vad andra har för telefoner, men har nu upptäckt att ALLA har olika. Och allas är bäst! Det finns sååå många måsten, man måste ha med de´ och de´ och de´ …” ... har jag också hört!
Det är både spännande och opraktiskt att inte ha mobil. Få se ... när jag får in kortet i en ny telefon  … tänk om ingen har ringt! På fjorton da´r! kanske jag inte ens behöver en telefon! … fast det är opraktiskt att inte kunna skicka SMS ...
 Nu har läst Charlotte Boströms krönika i dagens Södermanlands Nyheter klarar mej nog utan telefon ett tag till!

Inga kommentarer: