torsdag 17 november 2011

Ta bussen till Chill ... !?

Ser i Södermanlands Nyheter att Chill, Ungdomens Hus …, blir kvar i Telias gamla hus. BRA! Jag var den ena av två politiker som tillsammans med killen från Telia var och tittade på huset, om vi skulle kunna använda lokalen till Ungdomens Hus …
Jag minns ännu känslan när vi klev in … och vi sa Jatack vi vill hyra huset, direkt! Mitt i centrum och ”med tjocka väggar för att inga ljud utifrån skulle störa telefonväxlarna”! Om nu inget ljud kunde komma in … kunde inget ljud komma ut! Just det …!
Sen har verksamheten och placeringen diskuterats under åren. Men jag är glad att man blir kvar i huset, men nu med ny ledning.
MEN … jag vet att den nuvarande majoriteten, i sin iver att vara Stjärnhov, Laxne och Björnlunda till lags … har lovat ungdomsverksamhet även i ytterorterna! Men är det så klokt? Vill ungdomarna det? Har ni frågat?
För mej är det självklart att kommunen i stället ska lägga pengarna på att hyra en BUSS ...

… för att till exempel två gånger i veckan, hämta ytterorternas ungdomar … ner till Chill!
Visst minns ni som beslutar hur det var? Tror ni att ungdomarna bara vill spana på tjejer och killar, som de nästan bor granne med?

Fråga ungdomarna vilket de vill …
Åka buss till Gnesta två gånger i veckan
eller
ha verksamhet på den egna orten!!!

Inga kommentarer: